2 weken geleden had Nederland te maken met 6 stormdagen op rij. Voor ons team van Service & Onderhoud betekent dat maar 1 ding: alle hens aan dek! Hoe pak je een stortvloed van 400 stormschademeldingen op?

Lees hier het verhaal van Mark Jeurissen, onze teamleider Service & Onderhoud.

Het plan was een weekend thuis, zelf lekker wat klussen aan mijn nieuwe badkamer maar helaas gooiden Dudley, Eunice en Franklin behoorlijk roet in het eten. Vanaf zaterdagochtend was het goed raak. Door de storm was er een probleem bij de telefonie van onze storingslijn waardoor de storingsmeldingen niet goed doorkwamen maar vanaf 10:00 stond mijn telefoon roodgloeiend! Ik ben gelijk begonnen met het mobiliseren van de monteurs uit mijn team die eigenlijk vrij waren, het werk bleek namelijk veel te veel voor het team wat storingsdienst had. Zelfs zo veel dat ik zelf ook in de wagen ben gestapt om de meest urgente meldingen op te pakken. Op zondag heb ik samen met mijn collega Jeroen Mostert de dag vooral besteed aan het administratieve gedeelte van ons werk: het aanmaken van opdrachten in ons systeem zodat onze leveranciers en onderaannemers daar ook zo snel mogelijk mee aan de slag konden.

Op maandagochtend hebben we een monteursoverleg gehad om samen te bespreken hoe we de bulk aan stormschades die nog voor ons lag het beste konden aanpakken. We hebben besloten om zo veel mogelijk ons reguliere werk te verplaatsen en de stormschades voorrang te geven. Ons backoffice team is gelijk met het maken en verzetten van afspraken aan de gang gegaan. De meeste klanten hadden er wel respect voor dat hun afspraak, vaak voor iets kleins, even moest wijken voor een urgente situatie bij iemand anders. Maar we hebben ook mensen aan de lijn gehad die daar behoorlijk van baalden, en dat begrijpen we natuurlijk.  We tonen daar begrip voor, maar ook dat kost weer wat tijd.  

Het betrof in deze situatie vooral schades aan daken waardoor ook lekkages ontstonden. We hadden een hele berg nieuwe dakpannen nodig, en het bleek nog een behoorlijke klus om die bij elkaar te verzamelen. We hebben ze echt overal vandaag moeten halen en konden daarmee de meest acute situaties verhelpen maar we hebben ook nog een hele bulk in bestelling staan. Hoogwerkers moesten gereserveerd en ingepland worden, de meest optimale rijroutes voor onze monteurs: kortom, er was een hoop te regelen.

Inmiddels is de rust iets weergekeerd, ook omdat de werkzaamheden goed ingepland staan. Ik schat in dat we zeker nog wel 4 weken bezig zijn om alle stormschades definitief te herstellen, daarna komt nog de opgelopen achterstand op ons normale werk. Al met al is het een behoorlijke klus om op te pakken maar ik moet zeggen dat ik er heel trots op ben dat we dit met ons team zo goed hebben opgepakt!

Nu de storm is gaan liggen ...
  • PHB De Combi is volgens
    ISO normen en VCA** gecertificeerd.
  • Certificaat Kwaliteitsmanagementsysteem
  • Certificaat Milieumanagementsysteem
  • Certificaat Veiligheidsmanagementsysteem
  • Certificaat Veiligheidsladder
  • Certificaat Maatschappelijk verantwoord ondernemen
  • FSC-keurmerk
  • Wij leiden vakmensen op. Erkend leerbedrijf
  • InstallQ Elektronische Installateur